Välkomstmingel för nya medlemmar 6 februari

Hej och varmt välkommen till Naturskyddsföreningen!

received_10154534669902230
Vi är en ideell förening som startade för över hundra år sedan. Idag är vi Sveriges största miljöorganisation med över 224.000 medlemmarMed dig blev det en till!

Tillsammans med dig sätter vi rampljuset på brinnande miljöfrågor, påverkar politiker, jagar miljöbovar och påverkar lagstiftningen. Naturskyddsföreningen är en folkrörelse med lokala avdelningar som kallas kretsar. Kretsarna jobbar ofta med att påverka kommunens lokala miljöarbete och anordnar kurser, utflykter, debatter och andra aktiviteter. Det finns något för alla!

Alla medlemmar kan vara med och påverka det vi gör, vilka frågor som ska prioriteras eller bara ha roligt med andra medlemmar. Därför anordnar den lokala kretsen i Uppsala ett välkomstmingel den första måndagen varje månad, utom i januari. Syftet är att knyta kontakt och välkomna de nya medlemmarna till föreningen. VI är glada över att du anslutit dig. Träffarna äger rum på Scandic Uplandia på Dragarbrunnsgatan 32.
Kommande träffar:
Måndagen den 6 februari kl 18-20