OBS: Anmälan för detta event är stängt för att hålla antalet nere med hänsyn till pandemin. Är ni intresserade av ämnet och är medlemmar i Naturskyddsföreningen så kan ni fortfarande vara med i arbetsgruppen – kontakta i så fall erikadam.wallin@gmail.com så berättar jag mer!
Har du anmält dig innan 18:00 den 3e mars så har du en plats, bekräftelse kommer snart om den inte har kommit än.

Har ni någonsin funderat på varför vi inte kan se stjärnorna på kvällen i centrala Uppsala, eller varför det är kolsvart när man är ute på landet på ett annat sätt än i stan? Har ni undrat hur detta påverkar våra djur och vår natur?

Den 17e mars samlas vi för en kortare kvällspromenad på Övre Föret för att titta på praktiska exempel av ljusförorening och diskutera de problem de orsakar i Uppsala. Forskare på området kommer att finnas på plats i form av Jan-Olof Helldin från SLU och Jens Rydell från Nattbakka Natur.

Mot slutet av kvällen kommer vi också att diskutera hur vi i Naturskyddsföreningen kan jobba med denna problematik i Uppsala, med målet att starta en arbetsgrupp som kan jobba vidare med denna fråga! Alla medlemmar är välkomna att vara med i gruppen, och det finns inget krav på engagemang om man är med – man deltar efter egen förmåga.

Så klä er efter väder, ta med era intresserade frågor om ljusförorening och kom med!

Det kommer att finnas god möjlighet att hålla avstånd, men beroende på hur restriktionerna utvecklar sig så kan vi komma att behöva begränsa antalet som kan vara med. Därför kommer det krävas att man anmäler sig senast den 15/3, antingen genom ett mail eller SMS till erikadam.wallin@gmail.com resp. 0709-72 32 09, eller via formuläret nedan.

TID: 17/3 kl 18:30
PLATS: Vindbron vid Övre Föret, se karta här.
VEM?: Alla är välkomna, men endast medlemmar kan ingå i arbetsgruppen
TA MED: Kläder efter väder och ert mest frågvisa humör!

Välkomna!

Kommentera

1 thoughts on “FULLT: Uppstartsmöte arbetsgrupp: Lär er mer om ljusförorening med forskare i frågan! (17/3 2021)