Storvreta Miljö och Klimatnätverk

Storvreta Miljö och Klimatnätverk är en lokal arbetsgrupp i Storvreta för Naturskyddsföreningens medlemmar och alla andra som vill vara med och göra något i dessa frågor.

Vi träffas var tredje vecka på biblioteket, varannan gång torsdagskväll 17.30 – 18.30, varannan gång lördag 11.00-12.00.

Vad gör vi då? Det beror alldeles på de som kommer. Mitt mål med att skapa gruppen var att vi ska lära känna varandra och få inblick i vad som händer på miljöområdet i olika sammanhang. Någon som kom på första mötet uttrycket det som ”Vi skapar en mylla så får vi se vad som växer där”.

Gruppen har hittills till exempel delat ut information inför EU-valet, nu i höst planeras bl.a en klädbytardag.

Du är varmt välkommen! För att kasta dig in i jobbet eller ”bara” för att lyssna in vad som är på gång.

Mejla Maria Palm på frideborgsdotter@yahoo.se