Från fossilt till hållbart: Hur rör man sig klimatsmart? (22/11)

Fossilfria transporter 2030: Hur ska det gå till? Och vad innebär detta för privatpersoner, företag och samhället i stort?

Välkomna till ett samtal med experter inom hållbart resande, där vi reder ut transportdelen av vår miljöpåverkan. Detta är nästa steg i Uppsala Naturskyddsförenings del i projektet Klimatlätt.

Kvällen kommer att börja med att Uppsala Naturskyddsförening ställer några förberedda frågor till experterna, och vi reder vad hållbart resande innebär och vad privatpersoner kan göra för att vara förberedda för ett fossilfritt transportsamhälle. Sedan kommer vi öppna upp samtalet så att alla gäster kan diskutera med varandra och oss om sina egna förutsättningar!

Med oss har vi gäster från forskningen och samhället som kan hjälpa oss reda ut vad som måste ske för att Uppsalas transporter ska bli fossilfria, och vad privatpersoner kan göra för att bidra till det!

VAR?: Studiefrämjandet Uppsala, Ljusbärargatan 2
NÄR?: 22 November, kl 16:00-18:00