Prylgalen eller Prylsmart? – Kan man köpa hållbart? (20/1)

I den tredje upplagan av Uppsala Naturskyddsförenings Klimatlätt-satsning så kommer vi att utforska den mystiska kategori som Svalna betecknar “Övrig konsumtion”. Här passar all möjlig sorts shopping in – kläder, möbler, elektronik, verktyg, med mera.

Tillsammans med gäster från forskningen, samhället och näringslivet kommer vi att fråga oss: Hur påverkas samhället och planeten av min shopping? Kan man shoppa på ett hållbart sätt? Och spelar det verkligen någon roll om JAG köper den där tröjan eller inte?

PANELDELTAGARE:
– Laura Hartman, hållbarhetschef Uppsala Kommun
– Adam Wallin, styrelseledamot Naturskyddsföreningen Uppsala och aktiv i konsumtionsprojektet Klimatlätt
– Konsument Uppsala kommer och pratar om hur man kan tänka som konsument för att handla smartare

Alla är välkomna och ingen anmälan krävs!

NÄR?: 20 januari, kl 16:00-18:00
VAR?: Kollaboratoriet, Östra Ågatan 19
HUR?: Panelsamtal med inbjudna gäster 16:00-17:15, därefter öppet samtal där publiken får komma med frågor.
VEM?: Alla är välkomna, ingen anmälan krävs!
FIKA?: Självklart!

Välkomna!