Information och diskussion om skötseln av Hågadalen- Nåsten och andra kommunala naturreservat (21/10)

Undrar ni hur kommunens hantering av naturreservat fungerar? Har ni några frågor till våra naturvårdsförvaltare? Naturskyddsföreningen Uppsala välkomnar sina medlemmar till möte med personal från Uppsala kommuns Stadsbyggnadsförvaltning!

PLATS: Biotopia

TID: Onsd 21 okt kl 17.30 – 19.30

FÖRANMÄLAN: Till Egon Nilsson, egon.nilsson@bredband.net eller 070-526 24 48, senast söndag 10:e Okt.

Max 21 deltagare. Endast för medlemmar i Naturskyddsföreningen.

Föreningen bjuder på fika.

Innehåll:
Naturvårdsförvaltare Jochen Schreiber och enhetschef Åsa Hedin från Stadsbyggnadsförvaltningen, informerar och svarar på följande frågor:

• Vilka resurser (ekonomiska och personella) har kommunen för skötseln av naturreservaten?
  • Vilka skötselåtgärder planeras den närmaste tiden?
  • Är det några åtgärder enligt skötselplanen som släpar efter? (här finns det synpunkter från föreningens medlemmar )
  • Vilka roller/direktiv har arrendatorerna inom naturreservaten?
  • Utförs vissa skötselåtgärder som arbetsmarknadsinsatser?
  • Finns det utrymme och former för ideella skötsel insatser från föreningar som Naturskyddsföreningen?